Saç mezoterapisi saçlardaki dökülmeyi durdurmak, saç kalitesini arttırmak için vitamin, mineral, oligoelementler içeren saça özel ürünlerin çok ince uçlu iğneler kullanılarak saçlı deriye zerk edilmesi işlemidir.

Bu uygulama ile saçtaki dökülme durur, incelmiş saçlar kalınlaşır, saç kalitesinin artması ile daha canlı ve parlak saçlara kavuşulmuş olur.

Saç mezoterapisi kıl kökü bulunduran kaş, bıyık, favori bölgelerine de uygulanabilir. Bu bölgelerdeki kıl köklerini de güçlendirerek, seyrekliği giderir ve başarılı sonuçlar elde edilir.

Kaç seans uygulama yapılır?

Kişinin ihtiyacına göre değişmekle beraber 1’er hafta arayla 6 ila 10 seans uygulama yapılır. Seans süresi yaklaşık 15-20 dakika sürmektedir. Seanslar bittikten sonra ihtiyaca göre ayda bir ya da bir buçuk ayda bir tek seanslık uygulamalarla etkinlik devam ettirilebilir.

Mevsim dönümlerinde birkaç seanslık uygulamalarla tedavinin devamlılığı sağlanabilir.

Uygulama nasıl yapılır? Ağrılı mıdır?

Uygulama yapılacak saçlı deri bölgesi lokal cilt dezenfektanı ürünler ile temizlenir. Uygulamanın konforlu geçmesi için saçlı deriye lokal anestezik ürünler uygulanarak bir süre beklenir. Lokal anestezik ürün uygulanması, işlemin hasta açısından ağrısız ve daha konforlu geçmesine yardımcı olur. Bekleme süresinden sonra saç ürünleri 4-6 mm iğnelerle belli aralıklarla dökülmenin görüldüğü saçlı deri bölgesine uygulanır.

Uygulama da arzu edilirse dermapen denilen ve ciltte hızla ve acısız olarak minik kanallar açan uygulama aparatları da kullanılabilir. Bu sayede ürünün daha geniş bir alana uygulanması sağlanır.

Uygulama sonrası hasta günlük rutinine rahatlıkla devam eder.

Uygulama sonrasında nelere dikkat etmek gerekir?

Uygulamadan sonraki ilk 24 saatte saçlar yıkanmamalı ve saçlı deride terlemeye sebep olacak egzersizlerden kaçınılmalıdır.

Saç mezoterapisi en sık hangi durumlarda tercih edilir?

Saç Mezoterapisi

Stres kaynaklı ve mevsimsel saç dökülmelerinde,

Erkek tipi saç dökülmelerinde,

Alopecia Areata (Saçkıran) hastalığında,

Saç boyaları, ağır ilaç kullanımı sonrasında ve gebelik sonrası gibi saçın yıprandığı durumlarda tercih edilebilir.

Saç mezoterapisinin yan etkileri nelerdir? Kimlere uygulanmaz?

Bilinen herhangi bir yan etkisi yoktur.

Bununla birlikte hamile ve emziren bayanlara, şeker (diyabet), tansiyon hastalarına, böbrek rahatsızlığı bulunan hastalara ve ağır ilaç kullanan hastalara uygulama yapılmaz.

Saç ekimi öncesi ve sonrasında mezoterapi uygulaması yapılabilir mi?

Şaç ekimi uygulamaları öncesi ekim yapılacak alanda kan dolaşımını arttırmak, saçlı deriyi desteklemek için ve saçın alınacağı alandaki saçın kalitesini arttırarak saç ekiminin başarısını arttırmak için saç mezoterapisi uygulaması tercih edilebilir.

Ekimden bir süre sonra da yine hem ekim alanında saç köklerinin desteklenmesi, hem de alıcı alandaki saçların hacim ve kalitesinin arttırılması için saç mezoterapisi yapılabilir.