PRP nedir?

PRP, Platelet yönünden zengin plazma sıvısını ifade etmektedir.

Kişiden alınan kan özel aktivatörlü tüplerde santrifüj edilerek ayrıştırılır.Elde edilen plateletten zengin plazma sıvısı ince iğneler ile kişinin kendi cildine uygulanır.

Ağrılı bir uygulama mıdır? Ne kadar sürer?

Uygulama yapılacak bölgeye işlemden 15-20 dakika önce lokal anestezik krem sürülerek beklenir. Bu sayede uygulama ağrısız ve konforlu geçmektedir.

Kan alındıktan sonra santrifüj edilerek PRP’nin hazırlanması yaklaşık 10-15 dk zaman alır. Cilde uygulanması 10-15 dakika sürmektedir.

Ne sıklıkla ve kaç seans yapılmalıdır?

PRP uygulaması 2-3 hafta aralıklarla yapılır. Cilt uygulamalarında 3-4 seans yeterli olurken, saç uygulamalarında kişinin ihtiyacına göre 6-12 seans uygulanabilmektedir. Gerekli görüldüğü takdirde 6-12 ay sonra tekrarlanabilir.

Uygulamanın sonuçları ne zaman görünür?

Uygulamadan hemen sonra ciltte sağlıklı bir parlaklık görülmekle birlikte cildin kendini yenileme süreci olan 21 gün sonra etki daha belirgin hale gelir.

Yan etkileri nelerdir?

Kişinin kendi kanından elde edildiği için herhangi bir yan etki ve alerji durumu görülmemektedir. İğneli uygulama olduğu için işlemden sonra kısa sürede kendiliğinden geçen morluk ve kızarıklıklar olabilir.

PRP’nin uygulama alanları nelerdir?

Cilt kalitesi ve elastikiyeti arttırmak, ince çizgi ve kırışıklıkları azaltmak için yüz, boyun, dekolte, el üstleri, bacak ve kol içlerinde,

Göz altı kırışıklık ve morluklarının hafifletilmesinde,

Leke tedavisinde

Kimyasal peeling, lazer gibi uygulamalardan hemen sonra derinin hızla yeniden yapılanmasını sağlamada,

Çatlak tedavilerinde,

Akne izleri ve yara izlerinin tedavisinde,

Saç dökülmesini azaltılması ve saç kalitesinin arttırılmasında PRP uygulamasından faydalanılır.

PRP kimlere uygulanmaz?

Kan sulandırıcı ilaçlar kullananlara,

Kan hastalığı olanlara,

Kanser öyküsü olanlara,

Uygulamanın yapılacağı alanda enfeksiyonu olanlara,

Hamile ve emziren bayanlara uygulama yapılmaz.