Ozon terapi nedir?

Ozon (O3); üç oksijen atomundan oluşan renksiz, keskin kokulu doğal bir gazdır. Ozon gazı, 150 yıldan fazla zamandır tıpta hastalıkların tedavisinde Avrupa, Rusya, Amerika'da yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Belirli bir miktarda ozon/oksijen karışımının vücut boşluklarına ya da dolaşım sistemine uygulanmasıyla yapılan iyileştirici tedavilere Ozon terapi denilmektedir. Ozon terapinin etkileri bilimsel olarak yüzlerce çalışmayla kanıtlanmıştır.

Ozon terapi kimler tarafından yapılır?

Ozon terapi, Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen ozon terapi yapabilme yetkinliği eğitimi almış sertifikalı hekimler tarafından uygulanmalıdır.

Ozon terapide kullanılacak malzemeler son derece önemlidir ve mutlaka ozon terapi için özel olarak hazırlanmış yardımcı malzemeler (ozon enjektörü, ozona özel kan seti vb.) kullanılmalıdır.

Ozon terapi vücutta ne gibi faydalar sağlar?

Kanın oksijen taşıma kapasitesini artırır.

Bağışıklık sistemini güçlendirir.

Enfeksiyon oluşumuna karşı dokuları güçlendirir.

Virüs, bakteri ve mantar enfeksiyonlarını iyileştirebilir.

Metabolizmayı düzenler, hızlandırır.

Hücre yenileyici ve antioksidan etkileri vardır.

Vücudu toksinlerden arındırıcı etkisi vardır.

Ozon terapi nasıl uygulanmaktadır?

Ozon terapi hastalığa ve hastaya uygun özgün olmak üzere vücuda farklı yollarla uygulanabilmektedir.

Majör Ozon Terapi: En yaygın kullanılan bu metotla hastanın 50-100 ml kanı alınarak, dozu belirlenmiş ozonla karıştırıldıktan sonra tekrar kişiye geri verilmektedir.

Minör Ozon Terapi: Kişiden alınan 2-5 cc kan, belirlenmiş dozda ozonla karıştırılarak kas içine enjekte edilmektedir.

Subkutan Ozon Uygulaması: Belirlenmiş doz ve hacimdeki ozon gazı ince uçlu bir iğne ile cilt altına enjekte edilmektedir.

Vücut Boşluklarına Ozon Gazı Verilmesi: Makat yoluyla, vajinal ve kulak yoluna püskürtme ile ozon verilebilmektedir. Eklem İçine Ozon Gazı Verilmesi; Eklem rahatsızlıklarında uygun bir iğne ile belirli dozda ozon gazının eklem içine verilmektedir.

Torbalama Yöntemi: Diyabetik yaralar gibi kapanması güç yaraların tedavisinde uygulanan bir yöntemdir.

Ozonlanmış Ürünlerin Kullanılması: Ozonlu su, ozonlu yağ gibi ozonlanmış sıvıların haricen sürülmesi şeklinde uygulanabilmektedir.

Hangi hastalıklarda Ozon Terapisi uygulanmaktadır?

Ozon uygulama şekline ve dozuna göre değişik hastalıkların tedavisinde kullanılabilir.

Romatizmal hastalıklar; Ankilozan spondilit, Romatoid Artrit vs

Hepatitler, ilaca bağlı kc enzim yükseklikleri

Eklem kireçlenmeleri

Fibromiyalji (yumuşak doku romatizmaları)

Kronik yorgunluk sendromu

İskemik inme sonrası

Kas, eklem, tendon problemlerinde

Migren ve baş ağrılarının tedavisi

Multipl skleroz, Parkinson, alzheimer gibi dejeneratif sinir sistemi hastalıklarının erken döneminde

Hipertansiyon, kalp damar hastalıkları, bypass ve stent öncesi ve sonrasında

Tip 2 diyabet tedavisinde: Diyabet hastalığının özellikle damar yapısı üzerine olumsuz etkilerini, komplikasyonlarını önlemeye yönelik çok önemli katkıları olan ozonterapi, hastanın ilaç ihtiyacını azaltır ve yaşam kalitesinin süresini artırır.

Kanser tedavisinde yardımcı olarak: Kemoterapi, radyoterapi öncesinde ve sonrasında bu tedavilerin yan etkilerini azaltmak amacıyla

Ülseratif Kolit, Crohn Hastalığı tedavisi

Gastrit ve mide ülseri tedavisi

Zor iyileşen yatak yaraları, diyabetik ayak yaraları, yanıkların tedavisi

Damar hastalıklarında: Şeker hastalığına bağlı komplikasyonlar, damar tıkanıkları

Alerjik astım, alerjik rinit gibi alerjik kökenli hastalıkların tedavisi

Anti-aging, detoks, zayıflama

Ozon terapi, düşük riskli ve genellikle standart tıbbi tedavilerin eşliğinde tamamlayıcı, destekleyici ve yeniden yapılandırıcı bir metod olarak düşünülmelidir. Eğitimli ellerde kişiye ve hastalığa uygun tedavi programı, dozajlar, ozona dayanıklı doğru malzeme kullanımı çok önemlidir. Gerçekten birçok hastalıkta yaşam kalitesine çok ciddi katkıları olmaktadır fakat hiçbir zaman da her şeyin tedavisidir diye mucize gözüyle bakılmamalıdır.Ancak ozon tedavi ile hastanın genel durumunda iyileşme ve yaşam kalitesinde artma mutlaka olmaktadır.