KOLTUK ALTI TERLEME TEDAVİSİ (miraDry)

Niçin terleriz ve ter nasıl oluşur?

Vücut ısımız arttığında vücudumuz bu ısıyı dengeleyip tekrar normal sınırlara getirmek için ter üretir. Koltuk altı teri, cilt yüzeyine yakın bölgede bulunan iki tip ter bezi tarafından üretilir. Ekrin ter bezleri, vücudu soğutmak için temiz ve kokusuz bir sıvı salgılarken, Apokrin ter bezleri ise kokulu bir sıvı üretirler.

miraDry, KOLTUK ALTI TERLEMESİNİ KALICI OLARAK YOK EDEN TEK FDA ONAYLI TEKNOLOJİDİR!

Aşırı koltuk altı terlemesi sosyal hayatı olumsuz etkileyen en önemli sağlık ve kişisel bakım sorunlarının başında yer almaktadır. İş ve özel hayatı kısıtlar ve yarattığı tedirginlik hissi keyif kaçırıcı bir durumdur.

Koltuk altı terlemesini önlemek için bir süredir botoks uygulaması yaygın bir şekilde yapılmaktaydı, ancak gerek kısa süreli etkisi gerekse sadece terlemeyi giderip, kokuyu gidermiyor olması nedeniyle botoks ile terleme tedavisi tercih edilmemeye başlandı.

Yeni bir tedavi yöntemi olan miraDry uygulaması ile gerek koltukaltı terlemesi gerekse kokuyu sonlandırmak mümkün. Üstelik hastaların %85’inde sadece tek seansta kalıcı sonuçlara ulaşılabilmektedir.

Diğer kişilerden daha fazla terlediğimi nasıl anlarım?

Aşağıdaki sorulara yanıtınız evet ise diğer kişilere göre aşırı terleyen biri olabilirsiniz;

• Koltuk altı terinizden utanç duyuyor musunuz?
    • Koltuk altı teriniz günlük aktivitelerinize müdahale ediyor mu?
    • Sık sık antiperspirantlar (koltuk altı ter ve koku giderici ürünler) uyguluyor musunuz?
    • Ter lekelerinizin görüneceğine dair endişeleniyor musunuz?
    • Günde birden fazla kıyafet değiştiriyor musunuz?
    • Ter izi göstermeyen kıyafetler giyer misiniz?
    • Sürekli kıyafet kirletmekten hayal kırıklığına uğramıyor musunuz?

miraDry nasıl etki gösterir ve uygulaması nasıl yapılmaktadır?

miraDry, elektromanyetik enerjiyi hassas ve kontrollü bir biçimde koltuk altı bölgesine ileterek koltuk altı ter ve koku bezlerinin yok edilmesini sağlayan bir uygulamadır.

Doktorunuz koltuk altı ter bezlerinizin bulunduğu bölgeleri hedef alarak miraDry el aparatını koltuk altınıza tutar ve kısa süreli olarak ter bezlerine enerjiyi iletir.

Uygulama ne kadar sürer, ağrılı mıdır?

Uygulama yaklaşık 1 saat sürer.

miraDry uygulaması lokal anesteziyle yapıldığından hastalar genellikle çok az ağrı hissederler.

Uygulama esnasında, hastalar genellikle basınç ve ısıyla birlikte ışık çekmesi hissettiklerini ifade ederler. Nadiren uygulama alanında sıcak noktalar hissedilebilir ancak bu durum kabul edilebilecek bir rahatsızlık düzeyidir.Hastalar tedavini rahatsızlık derecesini (1 en düşük 10 en yüksek) rahatsızlık düzeyidir.

Tedavi etkinliği ne zaman görülür ve sonuçlar kalıcı mıdır?

Tedavinin hemen sonrasında olumlu sonuçlar görülmektedir. Son yapılan klinik araştırmalara göre hastaların terleme oranlarında ortalama %82 azalma kaydedilmiştir.

miraDry uygulama sonuçları kalıcıdır, çünkü ter bezleri tekrar büyümez ve dolayısıyla hastalar koltuk altı terleme problemlerinde kalıcı olarak belirgin bir azalma görürler.

Uygulama sonrasında iyileşme ne kadar sürer, iz kalır mı?

miraDry uygulamasında herhangi bir cerrahi kesi yapılmadığı için herhangi bir yara ve iz oluşmamaktadır. Hastalar tedaviden hemen sonra günlük yaşamlarının rutinine dönebilirler.

Tedavi sonrası nelere dikkat etmek gerekir?

Tedaviden sonra iki hafta boyunca koltuk altları duyarlı ve hassas olacağı için,

• Tedavi sonrasında birkaç gün uygulama yapılan bölgeye buz uygulaması yapılması önerilir.
    • Uygulamanın yapıldığı aynı gün egzersiz ve sıcak duş yapılmaması tavsiye edilir.
    • İyileşme süreci boyunca koltukaltları temiz tutulmalı ve günde iki kez sıvı sabunla nazikçe temizlenmelidir.
    • Koltuk altları tam olarak iyileşene kadar tıraştan kaçınılmalıdır.
    • Terleme önleyici/deodorant gibi ürünler kullanılmamalıdır.
    • İlk birkaç gün koltukaltlarına baskı yapmayan, bol kıyafetler giyilmesi tavsiye edilir.
    Tedaviden sonra görülebilecek yan etkiler nelerdir?

Uygulama esnasında koltuk altı uyuşturulduğu için işlem sonrasında birkaç saat boyunca koltuk altı bölgesi ve çevresinde uyuşukluk hissedilmesi normaldir; bu uyuşukluk bazen birkaç saat boyunca kollarda da hissedilebilir.

miraDry ısı içeren bir uygulama olduğu için tedavi sonrasında o bölgede hafif bir hassasiyet ve şişlik olması normaldir. Şişlikler en geç 14 gün içerisinde kendiliğinden yok olacaktır.

Koltuk altı terlemesinin yok edilmesinin vücuda zararlı bir etkisi olur mu? Diğer bölgelerde terleme artışı olur mu?

Vücudumuzdaki ter bezlerinin sadece %2’si bu bölgede bulunur ve bu bölgedeki terlemenin yok edilmesi herhangi bir zarara neden olmaz.

Koltuk altı ter bezlerinin yok edilmiş olması vücudun diğer bölgelerinde herhangi bir terleme artışına neden olmaz.

Kalıcı terleme tedavisi farklı vücut bölgelerinde uygulanabilir mi?

Bu konuda çalışmalar devam etmekle birlikte bu uygulama koltukaltı dışında el, ayak, diz eklemi arkası gibi herhangi farklı bir vücut bölgesinde uygulanmamaktadır.

miraDry güvenilir bir uygulama mıdır?

Evet! miraDry uygulaması FDA onaylıdır. Hatta terleme tedavisinde FDA onaylı tek uygulamadır. Onbinlerce hastada uygulanarak etkinliği ve güvenilirliği kanıtlanmıştır.

MiraDry uygulamasının benim için uygun olduğunu nasıl anlarım?

Koltuk altı ter ve kokunuz utanç duymanıza neden oluyor ve bu durum iş ve sosyal yaşamınızı derinden etkiliyorsa, sıklıkla koku ve ter giderici ürün kullanmak zorunda kalıyor ve bunları kullanmadan sosyal ortamlarda bulunmaktan kaçınıyorsanız, miraDry uygulaması için uygun bir adaysınız demektir.

miraDry’ın sizin için uygun olup olmadığından kesin olarak emin olabilmek ve tedaviye karar verebilmek için mutlaka doktorunuza danışmanız gerekmektedir.

Unutmayınız ki miraDry uygulaması18 yaş üstü aşırı terleme hastaları için uygundur.

Sağlıklı oranlarda terlediğiniz, aşırı terleme ve ter kokusu endişesi duymadan sosyal yaşama dahil olabilmek için Niçin terleriz ve ter nasıl oluşur?

Vücudumuz ısımız arttığında vücut bu ısıyı dengeleyip tekrar normal sınırlara getirmek için ter üretir. Koltuk altı teri, cilt yüzeyine yakın bölgede bulunan iki tip ter bezi tarafından üretilir. Ekrin ter bezleri, vücudu soğutmak için temiz ve kokusuz bir sıvı salgılarken, Apokrin ter bezleri ise kokulu bir sıvı üretirler.

Aşırı koltuk altı terlemesi sosyal hayatı olumsuz etkileyen en önemli sağlık ve kişisel bakım sorunlarının başında yer almaktadır. İş ve özel hayatı kısıtlar ve tarattığı tedirginlik hissi keyif kaçırıcı boyuttadır.

Yepyeni bir tedavi olan miraDry uygulaması ile gerek koltukaltı terlemesi gerekse kokuyu sonlandırmak mümkün. Üstelik hastaların %85’inde sadece tek seans kalıcı sonuçlara ulaşmak için yeterli olmaktadır.

Diğer kişilerden daha fazla terlediğimi nasıl anlarım?

• Koltuk altı terinizden utanç duyuyor musunuz?
    • Koltuk altı teriniz günlük aktivitelerinize müdahale ediyor mu?
    • Ter lekelerinizin görüneceğine dair endişeleniyor musunuz?
    • Günde birden fazla kıyafet değiştiriyor musunuz?
    • Ter izi göstermeyen kıyafetler giyer misiniz?
    • Sürekli kıyafet kirletmekten hayal kırıklığına uğramıyor musunuz?

miraDry nasıl etki gösterir ve uygulaması nasıl yapılmaktadır?

miraDry, elektromanyetik enerjiyi hassas ve kontrollü bir biçimde koltuk altı bölgesine ileterek koltuk altı ter ve koku bezlerinin yok edilmesini sağlar.

Doktorunuz koltukaltı ter bezlerinizin bulunduğu bölgeleri hedef alarak miraDry el aparatını koltuk altınıza tutar ve kısa süreli olarak ter bezlerine enerjiyi iletir.

Uygulama ne kadar sürer, ağrılı mıdır?

Uygulama yaklaşık 1 saat sürer.

İşlem esnasında, hastalar genellikle basınç ve ısıyla birlikte ışık çekmesi hissettiklerini ifade ederler. Nadiren uygulama alanında sıcak noktalar hissedilebilir ancak edilebilecek derecededir. Hastalar tedavini rahatsızlık derecesini 1-10 skalasında 2. derece olarak nitelendirirler. (10 en yüksek rahatsızlık derecesi)

Tedavi etkinliği ne zaman görülür ve sonuçlar kalıcı mıdır?

Tedavinin hemen sonrasında sonuçlar görülmektedir. Son yapılan klinik araştırmaya göre hastaların terleme oranlarında ortalama %82 azalma kaydedilmiştir.

Uygulama sonrasında iyileşme ne kadar sürer, iz kalır mı?

Tedavi sonrası nelere dikkat etmek gerekir?

Tedaviden sonra iki hafta boyunca koltukaltınız duyarlı ve hassas olacağı için,

• Uygulamanın yapıldığı aynı gün egzersiz ve sıcak duş yapılması tavsiye edilmez.
    • İyileşme süreci boyunca koltuk altları temiz tutulmalı ve günde iki kez sıvı sabunla nazikçe temizlenmelidir.
    • Koltuk altları tam olarak iyileşene kadar tıraştan kaçınılmalıdır.
    • Terleme önleyici/deodorant gibi ürünler kullanılmamalıdır.
    Tedaviden sonra görülebilecek yan etkiler nelerdir?

Uygulama esnasında koltuk altı uyuşturulduğu için işlem sonrasında birkaç saat boyunca koltukaltı bölgesi ve çevresinde uyuşukluk hissedilmesi normaldir; bu uyuşukluk bazen birkaç saat boyunca kollarda da hissedilebilir.

Vücudumuzdaki ter bezlerinin sadece %2’si bulunur ve bu bölgedeki terlemenin yok edilmesi herhangi bir zarara neden olmaz.

Kalıcı terleme tedavisi farklı vücut bölgelerinde uygulanabilir mi?

Bu konuda çalışmalar devam etmekle birlikte bu uygulama koltuk altı dışında el, ayak, diz eklemi arkası gibi herhangi farklı bir vücut bölgesinde uygulanmamaktadır.

miraDry güvenilir bir uygulama mıdır?

miraDry uygulamasının benim için uygun olduğunu nasıl anlarım?

miraDry’ın sizin için uygun olup olmadığından kesin olarak emin olabilmek ve tedaviye karar verebilmek için mutlaka doktorunuza danışın.

Sağlıklı oranlarda terlediğiniz, aşırı terleme ve ter kokusu endişesi duymadan sosyal yaşama dahil olabilmek için miraDry uygulaması güncel ve tek uygulamadır.