Botoks en yaygın yapılan kozmetik uygulamalardan biridir. Hastalar artık öğle tatillerinde bile hekimlerine uğrayıp botoks yaptırarak işlerine dönebilmektedirler.

Botoks nedir?

Clostridium Botulinum olarak adlandırılan bakteriden elde edilen Botulinum toksininin laboratuvar ortamında üst düzey teknolojiler kullanılarak saflaştırılması ile elde edilen protein yapılı bir ilaçtır. Halk arasında sanıldığı gibi yılan zehiri değildir.

Nasıl etki gösterir?

Botoks sinir ve kas arasındaki elektriksel iletiyi bozarak kas hareketlerini azaltır. Sanılanın aksine kasları felç etmez. Bu ancak aşırı doz ve yanlış alan uygulamalarında karşılaşılan bir durumdur.

Uygulama alanları nelerdir?

Yüz Bölgesinde,

• Göz çevresi kırışıklıklarında (kaz ayağı çizgilerinde),
  • Alın ve kaş arası çizgilerinde,
  • Üst dudaktaki barkod çizgileri,
  • Burun kenarlarında beliren tavşan çizgilerinde,
  • Boyun kırışıklıklarında
  • Diş sıkma problemleri olan hastalarda (çiğneme kaslarının aşırı gelişmiş olduğu durumlarda)

Diğer bölgelerde,

• Migren tipi başağrılarında,
  • El, ayak ve koltuk altı terleme tedavisinde,
  • Migren türü başağrılarının tedavisinde,
  • Çiğneme kası hipertrofisi,
  • Gülerken diş etlerinin göründüğü durumlarda (Gummy smile),

Uygulama ne kadar sürer ve etkisi ne kadar sürede görülür?

Uygulama süresi 15-30 dakika Botoks enjeksiyonu etkisini uygulamadan 3-4 gün sonra görülemeye başlar, nihai etkinin ortaya çıkması 7-10 günü bulur. Bu süre kişiden kişiye ve uygulanan doza göre değişiklik gösterebilir. Maksimum etkiye 3-4 haftada ulaşır ve 8. haftada etkisi yavaş yavaş geri dönmeye başlar.

Botoks ağrılı bir işlem midir, nasıl uygulanır?

Botoks yapılacak bölgeye uygulama öncesinde lokal anestezik krem sürüldüğü için ağrısız ve acısız bir işlemdir.

Uygulama yapılacak alan alkol ile temizlenir ve çok ince uçlu insülin enjektörü ile uygulanır. İşlem birkaç dakika içinde biter.

Botoksun yan etkileri nelerdir?

Uygulamadan sonra uygulama yapılan bölgede enjeksiyona bağlı olarak nadiren morluk görülebilir ve bu durum birkaç gün içinde kendiliğinden geçer.

Uzman ellerde son derece güzel sonuçlar veren ve güvenilir bir uygulama olan botoks deneyimsiz kişilerce yanlış anatomik bölgelere ya da yüksek dozlarda uygulandığında göz kapağında düşme, asimetri gibi durumlara neden olabilir. Bu konuda uzman hekimler bu durumları düzeltmek yönünde uygun tedavileri de hastalarına önerebilecek deneyimdedirler.

Botoks kimlere uygulanmaz?

Kas ve sinir sistemi hastalığı olan kişilere,

Uygulama yapılacak bölgede cilt hastalığı olan kişilere,

Hamile ve emziren bayanlara uygulama yapılmaz.

Botoks öncesi ve sonrasında nelere dikkat edilmelidir?

Uygulama öncesinde ve hemen sonrasında Aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlar alınmamalıdır.

Uygulamanın birkaç gün öncesi ve uygulama yapıldığı gün alkol alınmamalıdır.

Uygulamadan sonra 4 saat kadar o bölge masaj yapılmamalıdır.

Yine 4 saat kadar bir süre yatılmamalı, aşırı egzersiz yapılmamalıdır.

Hangi sıklıkta botoks yaptırılmalıdır?

Botoks etkisini aydan aya kaybeder ve hastaya göre değişmekle birlikte ekinin % 50-80’i 3 ila 4. ayda kaybolur. Botoksun etkisini tümüyle kaybetmesini beklemeden yaptırılması önerilir.